lördag 8 januari 2011

Nytt trädgårdsår!!!

Jag är med i två trädgårdsföreningar, och igår fick jag årsprogrammet från den ena , det är mycket som jag vill vara med på , alla trevliga tramp i privata trädgårdar förståss , och en fotokurs , och en betongkurs träff, och så spännande korta resor med besök på inspirerande vackra platser, Det ska bli kul!!
Därute under all snö , finns det...
nu är det dags att drömma o fantisera om nya odlingar, men det känns inte riktigt aktuellt än.....
Men,jag hittade den här nyutgivna boken på biblo, den ger mig faktiskt lite trädgårdslust, den är sådär lagom...
Uppmanar oss att inte glömma att njuta.
Elisabet

3 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej Tilde!
Nu har jag suttit här och tittat på allt fint du har visat.
Söts små hundar lite kontrast mot mina kan man säga.
Ja du ett nytt trädgårdår. Du verkar ha en jättefin trädgdård.
Ang mässan i Stockholm vet jag inte ännu men kanske.
Jag gör ju 3 sidor i AoT varje nr så kanske jag kommer att var i deras monter vi får väl se.
Ha en skön helg.
Här öser regnet ner - puh...

Annika

Inger sa...

Ja, man vill inte vara utan sin trädgårdsförening:)

NinaH sa...

Låter som din trädgårdsförening bjuder på ett spännande program!
Rosendalsboken kommer du helt säkert få mycket nöje av! Jag försöker besöka den vackra trädgården och dess underbara cefé minst en gång per säsong!;-)
Ser om mässan här i Annikas inlägg... Ska du dit? Ska vi (jag, dottern o Lydia)! (Förmodligen på lördagen)Kanske vi ses?!;-)