måndag 19 juli 2010

Nu har jag fått ordning i sillsalldsrabatten , ska visa den sen, räddningen är rosor o nävor!

ROSOR Astrid Spät är oxå ny hos mig, jag vet inte riktigt varför jag köpte den ifjol.. men förmodligen för att den ska blomma hela sommaren !
Rose de Recht är en fin remonterande ros.Lite låga i växten men jag blir glad av att titta på den.
Ingrid av Danmark, den blommar rikligt , så den tar jag in stora buketter av, Det är så underbart att
frossa i rosor.
Celestial, en ny ros hos mig planterade den förra sommaren.Den ska klara sig bra här i zon 5 till 6.

3 kommentarer:

Mia sa...

Jag trädgårdsutbildad? Hihi, nä men jag önskar att jag var det. Har bara ett stort intresse för allt som växer. Kul att du kikade in i mitt växtarkiv (dock under uppbyggnad). Huvudbloggen skriver jag i oftare: http://miashem.blogspot.com/ :)

Ha en härlig sommardag!

Birgitta sa...

Underbart med de räddande rosorna, jag vill ha fler och fler i min trädgård ju mer jag upptäcker deras charm. Behöver nåt som blommar länge och klättrar och är tåliga i vår zon. Har du nåra tips. Har kusin på besök just nu och åker sedan på semester nästa vecka. Ha det gott, nån tur till Falun?

Kramar Birgitta

Inger sa...

Hej!
Tack för senast:)
Så fint du har det.
Har du hunnit kolla något om din okända ros?
Hälsningar Inger