fredag 4 september 2009

Helg igen..

Plommon plommon nu mognar dom , och är ju så goda, jag äter o äter , och så blir det lite marmelad, trevligt att kunna ge bort i vinter.
Veckorna går så fort...Det har varit varma sköna dagar och jag har varit ute så mycket jag kunnat, rosorna blommar för fullt . Det här är Ingrid av Danmark.
I kväll ringde en kompis till oss (en man)och sa att han hittat kantareller när han varit ut en sväng i skogen, vill ni plocka dom ?? undrade han JAAA sa vi . Det är inte varje dag nån visar ett kantarellställe , förresten det var fem ställen så detblev några kilo, Mums!!
KRAMIS o Ha en skön Helg
"Tilde " Elisabet

4 kommentarer:

Karin sa...

Mums, jag gillar både kantareller och plommon. Verkligen en läcker bild på de senare också. Kul att läsa om dina trädgårdstankar - jag håller med dig till fullo även om jag har lätt att falla för enskilda blommor också.

Ha det gott och trevlig helg!
Kram Karin

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan Tilde!
Åh, jag får något längtansfullt i blicken när jag ser dina fina plommon. Vårt plommonträd föll i en av fjolårets stormar och det dröjer väl några år innan vårt nya ger frukt; längtar! :o)
Ha en härlig helg,
Lydia

NinaH sa...

Åh! Jag skulle också vilja att någon ringde & gav kantarell-plats-tips!!;-)
Viktoria-plommon? Liknar våra i vart fall.. Ja! Dom är så härliga! Jag äter & plockar i kvadrat här också!
Vacker ros! Härligt se att de blommar fortsatt även norrut! Gläds med dig!!

Jord under naglarna sa...

Jag har ätit kantareller idag, men jag behövde inte plocka dom själv utan fick ett gäng. Plommon hopaps jag få skörda nästa år då vi har planterat ett träd nu i år, hoppas, hoppas. :)